عملکرد پلیس در طرح نور رضایتبخش است | نیروهای عمل‌کننده پلیس آموزش دیده اند

عملکرد پلیس در طرح نور رضایتبخش است | نیروهای عمل‌کننده پلیس آموزش دیده اند

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: ازسوی دیگر امضاء کنندگان این بیانیه از دولت و دستگاه قضایی نیز خواسته‌اند ضمن هم‌افزایی در انجام وظایف قانونی‌شان دراین حو

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: ازسوی دیگر امضاء کنندگان این بیانیه از دولت و دستگاه قضایی نیز خواسته‌اند ضمن هم‌افزایی در انجام وظایف قانونی‌شان دراین حوزه، حمایت‌های لازم را از پلیس در مسیر سالم‌سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به‌عمل آورند.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره کیفیت اجرای طرح «نور» ازسوی فراجا عنوان کرد: بررسی‌های انجام شده ازسوی نمایندگان مجلس نشان می‌دهد عملکرد پلیس در اجرای این طرح رضایت‌بخش بوده‌است.

امیرحسین بانکی‌پور با اشاره به نظارت نمایندگان بر اجرای این طرح گفت: جمعی از نمایندگان مردم هفته گذشته طی بازدیدی از فراجا، از نزدیک در جریان چگونگی اجرای طرح «نور» ازسوی پلیس قرار گرفتند و اقدام‌های انجام شده به‌منظور اجرای هرچه بهتر این طرح را مورد بررسی قرار دادند.

وی اظهارکرد: نخستین نکته دراین زمینه این است که نیروهای عمل‌کننده دراین طرح کاملا آموزش دیده هستند و مراقبت‌های لازم را دراین زمینه مدنظر دارند. درباره چگونگی برخورد با بدپوششی‌ها نیز تذکرهای لازم به آنان داده ‌شده‌است.

بانکی‌پور تاکید کرد: در جریان بازدید از فراجا، فیلم‌هایی از روند اجرای طرح «نور» در خیابان‌ها به نمایندگان نشان داده شد که از برخورد همراه با سعه‌صدر و بردباری پلیس با افرادی که پوشش مناسبی نداشتند، حکایت داشت. این نشان می‌دهد مراقبت‌های لازم برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده‌است.

ضرورت حمایت از پلیس

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت حمایت از پلیس در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب، اظهارکرد: باید توجه داشت که فراجا با همه توان دراین حوزه به میدان آمده‌است و همه باید برای اجرای همه بهتر این طرح کنند. البته پلیس هم باید در اجرای طرح مراقبت‌های لازم را اعمال کند؛ هرچند که ممکن است در اجرا خطاهایی نیز رخ دهد.

بانکی‌پور با تاکید بر ضرورت ابلاغ هرچه سریع‌تر لایحه عفاف و حجاب، عنوان کرد: اگر این لایحه زودتر ابلاغ و اجرایی شود، دست فراجا نیز دراین زمینه بازتر می‌شود.

وی افزود: در این لایحه عنوان شده‌ افرادی که بدپوشش هستند، در مرحله اول یک‌ونیم میلیون تومان «جریمه معلق» خواهند شد و درصورت تکرار، علاوه‌بر پرداخت جریمه معلق قبلی، مشمول ۳ میلیون‌تومان جریمه نقدی خواهند شد.

لایحه عفاف و حجاب چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن لایحه عفاف و حجاب قطعا فشار روی فراجا نیز کمتر می‌شود، ادامه داد: امیدواریم این لایحه هرچه سریع‌تر ابلاغ شود.

بانکی‌پور درباره چشم‌انداز اجرایی شدن لایحه نیز اضافه کرد: ایرادهای شورای‌نگهبان بر این لایحه ازسوی مجلس رفع شده و اکنون در انتظار اعلام نظر شورای‌نگهبان هستیم. امیدواریم طی هفته جاری نظر شورای‌نگهبان دراین زمینه تامین شود تا شاهد ابلاغ لایحه عفاف و حجاب باشیم.